پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسمخانی گفت: علم، معنویت، طهارت باطنی و دوری از رذائل اخلاقی لازمه رشد طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله مظاهری می فرمودند؛ برای اجابت دعا امام زمان را به جیره خواران حضرت باید قسم بدهیم و از حضرت بیان شده است که ما غیر از طلبه ها کسی را نداریم.

وی با تأکید بر این که انسان باید جایگاه خود را بشناسد که در این صورت عملش نیز از روی حساب و کتاب خواهد بود، گفت: طلاب باید از اوقات خود به درستی استفاده کنند.

امام جمعه خوی ادامه داد: جامعه در عصر حاضر به طلبه باسواد نیاز دارد و در واقع یاد گرفتن دانش کمک به امام عصر(عج) است.

وی دانش را موجب برتری انسان ها عنوان کرد و افزود: علم، معنویت، طهارت باطنی و دوری از رذائل اخلاقی لازمه رشد طلبگی است و اگر انسانی رذائل را از خود دور نکند، علمی که یاد گرفته مانند چاقویی می ماند که موجب هلاکت وی خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمخانی تاکید کرد: طلبگی اصول و قوانین و ضوابطی دارد که رعایت آنها موجب موفقیت می شود. باید با اساتید اهل فن در ارتباط بود و از مشاوره آنها نهایت استفاده را برد و با برنامه در این مسیر حرکت کرد.

وی در پایان گفت: برای جلب رضایت امام زمان(عج) داشتن، نظم و انضباط در زندگی، رعایت حداکثری های حجاب و عفاف، تقویت معنویت و رعایت زی طلبگی لازم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha